Borderlands (PS3)

Detta spelet fick jag till min PS3 när jag köpte den. Jag tänkte då att det som vanligt är ett skit spel som dom mest slänger med för att bli av med, men jag hade fel. Borderlands är ett FPS/RPG med level system och talent tree. Du väljer att starta med en av 4 olika klasser (hunter, siren, berserker och soldier) alla med olika styrkor och svagheter. Spelet börjar som dom flesta spelen av den här typen med ett par lätta uppdrag och du kommer snabbt upp i level 5-6.

Spelet har ganska lam story line som går ut på att man ska hitta "The Vault" för att rädda "Pandora" som mest kan liknas vid den största soptipp du någonsin har sett. Det finns ett par relativt stora områden att utforska och en hel del olika uppdrag. Som i gammal god RPG anda måste du nå vissa levlar för att kunna utföra olika uppdrag och använda olika vapen (enligt Gearbox ska det finnas runt 260 000 olika vapen i spelet). I spelet finns olika special vapen (gröna, blå och lila vilket känns igen från ett visst mmorpg :). Vapnen har olika attack tex elektricitet, eld mm. Vissa fiender är resistanta mot olika element medans dom är svaga för andra vilket medför att man får tänka lite taktiskt.

Detta är ett stort spel som tar många timmar (ca 30-35 timmar) att gå igenom och med andra varvet på spelet har man nästan den dubbla tiden. Vill man dessutom levla alla klasser till 50 som är level cap har man sjukt många timmar spel framför sig. Spelet går att spela online med dina vänner och stöder co-op med upp till 4 spelare. Online kan du även köra arena matcher och duellera. Det finns i skrivande stund redan 3st expansioner att köpa i PSN med nya områden, mängder med nya uppdrag och nya trophys att erövra. En av expansionerna gör även att man kan levla till 61. Det finns fordon i spelet men dom spelar ingen central roll för spelet vilket jag tycker är tur för att styrningen enligt mitt tycke är helt värdelös.

Spel längden och den sjuka humorn i spelet gör att detta är ett av mina favorit spel. Du kan köpa spelet nytt för mellan 300-400kr (ca 600 med alla expansionerna) vilket är enormt mycket spel för pengarna. Tycker du om den här typen av spel kan jag varmt rekommendera detta.

Betyg: 8 av 10

Spelet finns även till Xbox360 och PC


Kommentarer
Postat av: camilla

utrolig bra blogg, stå på videre !



kjekt med komentar tilbake

2010-04-02 @ 11:07:54
URL: http://camillaakselsenowe.blogg.no
Postat av: Jossan

Snygg blogg haha;) Gillar din header:) kolla gärna in min blogg! Glöm inte att skrolla ner och titta på mina videosar:) Ha de bra! :D

2010-04-02 @ 14:29:46
URL: http://jossaahn.blogg.se/
Postat av: iris

haha oii, innviklet design :D nice !

2010-04-02 @ 23:21:27
URL: http://iriselin.blogg.no
Postat av: Silviamari

woow, i raelly like ur header!

2010-04-03 @ 02:15:46
URL: http://silviamari.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin