Artikel

Läste i dag en artikel i flera olika tidningar om unga spelare och deras natt sömn. Forskare har kommit fram till att spel inte påverkar undomars sömn och att dom har lika lätt att somna efter spel som efter en film. Vem betalar den forskarens lön!? En av dom sämsta och mest onödiga forskningarna på ett bra tag. Spel gör inte alltid att man har svårt att somna. Att spelande ungdomar är som levande zombies beror snarare på att dom sitter uppe och spelar hela nätterna och inte går och lägger sig.

Jag själv påverkas ibland av mitt spelande när jag ska sova på så sätt att jag ligger och drömmer om spelen hela nätterna vilket stör mig. Men detta är lätt avhjälpt genom att jag kopplar bort allt som har med spel att göra minst en timma innan jag går och lägger mig och gör något annat istället tex kollar på något tv program. (Ja jag börjar bli gammal) :)

Spel är och förblir ett intresse för mig som jag pysslar med på min fritid vid sidan om jobb, familj, vänner m,m. Den dagen jag känner att spelandet blir mer ett måste än ett nöje lägger jag ner. Det var tex därför jag la ner WOW som är ett riktigt kul och bra spel men kräver att man spelar extremt mycket och hänger med på raider så ofta som möjligt När man lagt ner hundratals timmar och fått bra gear kommer nästa patch och man får börja samla igen. Detta gör att spelet aldrig tar slut och att man hela tiden måste spela för att hänga med.

Jag vill starta mina spelmaskiner när jag känner för att spela inte för att jag måste. Nu blev detta inlägget längre än jag tänkt mig och handlade om mer än artikeln jag tänkt kommentera. Men det blev som det blev när det inte blev som det skulle. Kort och gott: Spela med måtta.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Spel kan vara livsfarligt. Iallafall när man skiter i allt annat, som sagt.

2010-04-16 @ 23:20:33
URL: http://emeliebolsing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin