Trophys/Achivement

Trophys/Ach är enligt mitt tycke något av det bästa som hänt spel världen. Det ger spelen ett helt nytt djup och en anledning till att spela spelen om och om igen. Det hände nästan aldrig att jag gick igenom spel 2-3 gånger innan för jag såg ingen anledning till att hitta alla vapen, skatter och andra hemligheter när man redan klarat spelet. Nu anser jag att man klarat spelet först när man har 100% Trophys/Ach. När man ser slut texten rulla förbi vet man att man klarat halva spelet och gör sig redo för att fin kamma spelet på alla dess hemligheter.

Jag läste för ett tag sedan i en speltidning där man tyckte att nerladdningsbara expansioner till spelen förstör glädjen med att klara ett spel för att 100% Trophys/Ach plötsligt kanske bara är 75%. Jag tycker tvärt om. Jag tycker det höjer värdet på ett spel att man kan plocka fram spelet igen istället för att det står och samlar damm eller att man säljer/byter bort det. Alltså en anledning till att spara sina spel.

En sak jag däremot tycker är mindre bra är alla nerladdningsbara repriser av gamla klassiska spel tex Final Fantasy 7 på PSN. Det tycker jag förstör hela grejen med att samla och spara sina gamla klenoder. Vad är värdet på dom gamla spelen när man kan ladda ner dom för 45-100kr.

Men för att inte hamna för mycket "Off Topic" vill jag bara säga att Trophys/Ach är ett stort steg i rätt riktning. Nu fattas bara att dom gör så man kan få användning av dom i annat syfte än att skryta med. Dom skull kunna göra så man låser upp olika saker i tex Playstation Home som jag annars tycker är helt till intet sägande. Eller varför inte bjuda på nerladdningsbart material när man når vissa olika nivåer som ett tack för att man troget spelar på deras konsoller och lägger alldeles för mycket pengar på att köpa spel till dom.

Kommentarer
Postat av: Alicia

dmxddmsxmmxmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmöäääääääää

<ää11özääääääääääääääääääääääääääää

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää

ä<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<ääääääää ä<ä<ä<

2010-04-10 @ 13:33:39
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin