Veckans Retro v.15


Rock N´Roll Racing (Snes) 1993 (GBA 2003)

 


När jag först såg detta i spelhyllan trodde jag att det var yttligare en dålig Mario Kart kopia men bestämde mig för att hyra det ändå. Det visade sig att jag hade fel och att det var ett mycket roligt spel långt ifrån Mario Kart. 649kr fattigare stog det sedan i våran spelhylla.

Spelet är roligast när man spelar 2 spelare i split screen. En bra spelidé kombinerad med musik från bla Black Sabbath, Deep Purple mfl gör att detta spel är tidslöst. Detta spelet plockar jag fram då och då än idag.

Det finns en uppföljare till PS som heter Rock N´Roll Racing 2 - Red Asphalt, men detta är 3 dimensionellt och förstör i mitt tycke mycket av spelet. Det är inte grafiken som gör detta spelet bra utan kontrollen och spel idén.

Spelet går idag att köpa för ca 200-400kr på dom flesta köp/sälj siterna. Ett ganska högt pris men du får vad du betalar för. Spelet är även åter utgivet till GBA. Jag har inte testat det men det ser ut att vara samma på bilderna.

Som sagt ett mycket roligt spel. Har du det i din samling stoppa i det i maskinen och njut. Har du det inte så köp det och njut. Det är värt pengarna.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: <3 Elida & Helene

Fin blogg du har :)



hadde vært koselig med kommentar tilbake :).



Http://hefs.blogg.no

2010-04-18 @ 13:03:35
Postat av: Evelina FOTO & Vardag

Hej fin blogg. Kolla in min, följa varandra via Bloglovin? Skriv om du lägger till mig så lägger jag till dig!



// Evelina

2010-04-19 @ 01:38:23
URL: http://www.rullstolsbruden.wordpress.com
Postat av: Anonymous

Så kul blogg!



Besøke bloggen min? :) Hadde blitt superglad! www. pickme. blogg. no

2010-04-21 @ 19:30:52
URL: http://pickme.blogg.no
Postat av: JessiCa

Haha, det spelet brukar Matte & Henke spela när vi drar till farsan, jävla jobbig musik efter att ha hört det i typ 6 timmar eller något haha!

2010-04-23 @ 14:29:46
URL: http://stroonger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin